BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

WELCOME To My World (IEra WaHiRa)
!!!~~BE STRONG~~!!!

!!!힘내요!!!


Monday, January 16, 2012

ali bin abdul aziz al- jurjani

Mereka katakan padaku : 
"kau adalah orang yang penuh kedukaan "
padahal sebenarnya mereka hanya melihat 
seorang lelaki yang terlempar dalam kehinaan.
Jika mereka katakan 
bahawa aku inilah sumber penderitaan, aku jawap :
"Aku tahu itu!"
Akan tetapi , jiwa yang dibiarkan bebas 
sebenarnya menanggung derita.
Aku tidak menunaikan hak ilmu 
jika  segalanya kutujukan untuk kerakusan 
padahal semua ini hanyalah perantara.
Lantas apakah aku harus bersedih dan melakukan perbuatan hina
yang bererti aku telah mengikuti jalan kebodohan.
Sekalipun ilmu mampu menjaga pemiliknya
Dan pemiliknya menjaga ilmunya.
Ilmu itu tidak akan dapat menjaganya
jika mereka perlu sanjungan,
kerana sebenarnya
setiap jiwa telah merasa tersanjung.
Akan tetapi
kebanyakan mereka menghinakan diri
dan mengotori diri mereka dengan ketamakan 
sehingga wajah mereka terlihat muram.....

FROM : DON'T BE SAD

0 comments:

와히라. Powered by Blogger.